fredagens dressyr

Var: Ridhuset
Tid: ca 60 min

Jag kände redan när jag tog in Caga att hon var mer ditt positiva, lugna och glada jag så jag valde faktiskt att rida lite dressyr. Det får bära eller brista helt enkelt. Men min häst har officiellt slutat brunsta. Yes! Sen var jag ju naturligtvis hur sugen som helst på att rida i min nya sadel :)

Hon var aningens stel osv i början = inte konstigt eftersom vi inte ridit dressyr på 6 dagar. Men gud så fin hon blev. Efter mycket volter, serpentiner, öppnor och skänkelvikningar så blev hon så satans fin. Traven var underbar! Helt otroligt vad en sadel kan göra dessutom, Caga vågar ta för sig och hon har utrymme att använda sina ben ordentligt och sin rygg. Hon älskar den lika mycket som jag gör. Hon travade på som en klocka och hade världens goaste takt, och balansen var toppen. Formen var stabilare än någonsin. Från att hon blev mjuk och fin (efter ca 20-25 min) gick hon i en stabil form hela resten av passet, inte upp med huvudet eller tappade bakben en enda gång! Så himla fin var hon, min fina fina häst var sitt rätta jag igen. Caga älskar att arbeta, det är egentligen bara vid vissa brunstar som hon inte är det, annars är det bland det bästa hon vet :) Det är faktiskt en av de bästa sakerna med Caga, att hon vill och tyker om att arbeta och lära sig saker! Efter att jag hade galopperat så var traven ännu bättre, vi gjorde perfekta öppnor och jag behövde mer eller mindre bara sitta, minimala hjälper var det enda som behövdes lite då och då.

Vi var bra trötta båda två i slutet, Caga var endast torr på rumpan typ. Allt annat var täckt av svett, det fanns typ två små torra fläckar på schabraket, resten var pissevått! Myspys verkligen... Det avr liksom lödder under sadeln av allt svett :P Så jag fick spola av henne ordentligt vilket hon tyckte var superskönt. :) ett sånt ridpass kan man leva länge på ;)

Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

ja de var riktigt duktiga :)

Postat av: enewe - med dressyr i fokus

sv: tack så jätte mkt, ja visst är han fin =)



härlig blogg!

2010-07-12 @ 19:57:22
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback