gårdagens ridpass

Var: Dala
Tid: ca 40 min (mest skritt till och från dala)

Igår red jag upp barbacka till dala med tanken att vi skulle jobba intervaller. Det gick väl si sådär vill jag lova, vi försökate iaf, elelr jag gjorde det, Caga försökte inte göra någonting! Caga tittade på allt så jag kunde inte rida öht, det blev avbrott hela tiden eftersom hon hela tiden "hittade" (snarare letade) nya saker att vara livrädd för. Inte bara springa en bit ifrån och titta lite utan helt enkelt sluta bjuda och vara allmänt tjurig. Var rätt arg ett tag vill jag lova, men det hjälper ju tyvärr inte. Red en stund men gav upp ganska snabbt, kanske inte rätt att göra egentligen men jag orkade verkligen inte bråka med henne. Jag blir bara arg och ledsen och Caga blir bara stissig, förvirrad och oförstående. Det känns som jag bara får vänta ut den här brunsten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback