ingen lektion

Det blev ingen lektion idag, både jag och Amanda hade helt missat att Sandra hade bokat ridhuset för visning av Jaguar. Så vi fick planera om, så lektionen får äga rum imon istället. Så jag begav mig ner till ridhuset för att hinna rida lite innan visningen.

Var: Ridhuset
Tid: ca 50 min

Idag avr Caga riktigt trevlig. Ville gärna krulla ihop sig i början men redan efter 10 min gav hon med sig och bjöd på fint framåt till bettet och jag fick ett jämt stöd. Hon var mjuk och fin i sidorna. Började med att rida mycket skänkelvikningar och öppnor med väldigt mycket tvärning för att få loss bogarna på henne. Red även lite volter i olika storlekar, och lite åttor för att få igenom hela sidorna och få henne att lyssna genom hela kroppen. Helt enkelt för att få koll på både fram och bakdel. Galoppen var för det mesta underbar i båda varven. Sjukt vad mycket bättre den blir för varje gång. Jag lovar att snart kommer det inte finns någon nedrans fyrtakt kvar. Den blir bara renare och renare och Caga orkar arbeta längre och längre i en ren galopp. Duktiga häst. Red lite volter, både 15-meters och 10-meters, samt en del förvänd galopp. Kändes riktigt bra idag. Hoppas det håller i sig till imon och lektionen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback