min dressyrsadel


PRESTIGE MODENA

Nypris:
ca 18000
Köpt: Via Horse Farm

"Modena är en utveckling från Hippos dressage. Den har ett djupt och extremt smalt konstruerat säte vilket ger bättre kontakt med hästen och bättre komfort för ryttaren. Stora klossar som är utformade för att ge ett bättre stöd för ryttarens skänklar. De intergrerade panelerna (GG) ger maximal komfort för hästen. Sadeln är i slätt läder med sits och vulster i kalvskinn." - lånat från Skövde ridsport

Har ju inte ridit i den mer än idag så det är svårt att uttrycka sig fullt kanske. Men min första tanke var att det var väldigt snygg och kanonfint skick och läder. När jag red i den så var det lite av en wow-känsla, det var verkligen underbar. Jag hamnade i rätt läge med en gång och fick en rak och fin sits. Mina fladdriga skänklar blev mycket stabilare. Även Caga verkade stortrivas, även om hon var på dåligt humör just för dagen. Det kändes att hon verkligen kunde röra sig ordentligt, mot vad hon kunde göra i den gamla sadeln. Hon verkade helt enkelt riktigt nöjd.

Lädret är kanonfint, min är begagnad men den ser i princip ny ut. Den är inte spciellt mycket använd egentligen men använd är den. Man kan inte ens se märken från stiglädren. Varkar vara kanonbra kvalité på Prestigesadlar (har hört det från många). Hoppas att jag är lika nöjd om ett par veckor, ska bli kul att få rida i den ordentligt, med tanke på att Caga idag var en seg åsna som tittade på allt!









Kommentarer
Postat av: Matilda

Fasen vad snygg =D

Postat av: Rebecca

Jättefin blogg! Ska vi följa varandra på bloglovin :)?

2010-07-12 @ 11:55:47
URL: http://minchrissan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; tack! Har lagt till dig nu :)

2010-07-12 @ 12:00:01
URL: http://minchrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback