onsdag = uteritt

Var: Dala
Tid: ca 40 min

Jag hängde på Amanda. Hon undrade om inte jag ville rida ut med henne och jag var lättövertalad :P jag kände faktiskt inte för dressyr öht, konstigt nog. Kan ha berott på den galna värmen som aldrig verklar vilja ge med sig, det är sjukligt varmt sent in på kvällen. Vi red inte så länge. Vi red upp till Dala, stannade och travade ett par varv i en hage på vägen. Väl i dala så red vi typ 2 varv. Första i lite trav och lite galopp och det sista i mestadels galopp, med lite trav i slutet. Sen red vi hemåt igen. Caga var bra svettig av det lilla trots att klockan var halv 8 - 8 :P så varmt är det nog.

Caga var stark och det gick typ inte att hålla henne. Hon ville ha sitt tempo och inte mitt. Dock blev det bättre efter att hon hade fått rejsa lite. Så andra varvet kunde jag iaf samla henne lite och få henne att sätta under sig någorlunda iaf. Hennes galopp var iaf underbar. I slutet fick dom springa på ordentligt vilket verkade väldigt uppskattat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback