stallstäd

Galet vad vi slet igår vill jag lova. Det var vår stalldel som skulle göras rent, den består av 6 boxar och 5 spiltor. Vi gjorde rent alla lampor (riktigt, riktigt äckligt), och allt vatten rann typ ner längs armen på hela tröjan och ibland fick man det där härliga rena vattnet i ansiktet. Inte så nice men dom blev rena iaf. Sen sprutades det medel överallt. Vi behövde dock inte skura utan Kenth kör med högtryckstvätt överallt: tak, väggar, golv osv. Vår uppgift är att soppa ut allt vatten, vill faktiskt inte veta hur mycket vatten vi gjorde av med. Det var nog galet mycket iaf. Fy fan vad vi sopade, jag känner träningsvärk i min "sopmuskel" idag. Dödligt jobbigt och så fick man härliga blåsor och sår i händerna pga sopborsten. Gjorde lite ont men gud vad det var värt det. Snacka om att det blev rent :) det blev verkligen hur fint som helst. Inget smuts, inget spindelnät eller damm. Sen tog vi hinkarna och krubborna, tänka sig hinkarna blev med lite rengörningspulver typ som nya igen :) de blev helt vita igen. Trodde jag aldrig skulle hända men där ser man. Jag gillar att städa faktiskt, just för att reslutatet är så kul att se. Och det blev verkligen resultat. Nu är det bara målning kvar, alla målar sin bok. Fyller i på väggarna där det blivit hål, målar det gröna på nedre delen av väggen och så ska även taket målas :) Sen har jag en vägg som är vit men typ med fiber-klet eller något så där ska jag kleta på det :) Kommer nog bli kalas när alla har gjort klart!

Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

då är du också självkritisk alltså ;) man brukar ju ha någonting i sin ridning som man "stör sig lite extra på" så att säga :)

Postat av: Emily

Det är så kul när allt blir så fint :) Vi håller med på att städa stallet inför hösten!

2010-07-29 @ 13:14:31
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback