tjörns ridklubb 4 juli


Foto: Anette Norström

Dagens tävling kan summeras i ett ord: skit!

Caga var verkligen inte på humör för 5 öre, hon är brunstig och tjurigare än vad hon någonsin varit när hon är det. Började redan på stallplanen, hon ville inte gå in i transporten, sen har det fortsatt resten av dagen. Vägrat gå in i transporten, sparkat så mycket så vi trodde transporten skulle gå sönder, gått emot skänkel och hand, ville inte gå in på banan, ville inte gå nära dressyrstaketen, sparkade mot skänkeln osv. Helt galet vad hon var sur idag, sen var hon allmänt bufflig och bångstyrig! Det var skönt när dagen var över, mina ritter kändes mest pinsama! Typ vad fan gjorde jag där, men tyvärr visste jag ju inte innan att hon skulle vara brunstig. Dumma, dumma kärring var vad jag tyckte idag. Men bättre lycka nästa gång, förhoppningsvis. Det blev inte direkt bättre av att jag knappt hann rida fram till första klassen pga massa otur som försenare oss, men jag tycker ändå att hon var lite väl kinkig iaf.

Det som var bra idag var att jag körde själv :) är stolt över mig själv faktiskt, allt gick kanonbra! Kom någon enorm regnskur ett tag då var jag lite orolig för jag såg verkligen ingenting men annars gick det smärtfritt även om vår dag var följd av otur. Mamma och jag skrattar mest till det nu, men allt som har kunnat gå fel har gått fel idag, men vi lyckades iaf ta oss fram och tillbaka hela och sådär så det känns ändå bra. Känns skönt att jag kunde köra och känna mig säker, kändes kanon! Ni får se ett smakprov på en bild men det kommer förhoppningsvis lite fler bilder imon :) blev iaf några bilder som blev bra, stillbilder kan få det mesta att se bra ut, tack och lov :P

Nästa tävling: Antagligen 1 augusti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback