veckans ridning

Har varit lite kass uppdatering och det beror på de enkla anledningen att jag inte har orkat och sen har jag haft en del att stå i, jag har varit vid stranden flera dagar (ja man måste ta till vara på det), träffat en del vänner, övningskört med transporten mer eller mindre varje dag och lite andra ärenden så därav brist på uppdatering.

I veckan som har gått har jag iaf varit sjuk i början så då fick Caga vila lite (inte optimalt med tanke på tävlingen men jag orkade helt enkelt inte), men slutet på veckan såg ut som alla veckor innan tävling :P

Måndag: Lättare dressyrpass med en död Mikaela
Tisdag: Vila
Onsdag: Uteritt
Torsdag: Lättare joggingpass/mjukgörande och lite övningar från programen
Fredag: Ett ordentligt dressyrpass med fokus på lösgörande och de delar av programen som jag känner behöver övas på
Lördag (idag): Kommer det bli ett kort pass i paddocken (max 15-20 min) + skritt ca 15-20 min ute

Caga har varit lite si och så i veckan, ganska trött men det börjar bli bättre nu tack och lov. Igår var hon iaf som en dröm i traven, heeeelt underbar! Duktiga, duktiga häst. Galoppen var i början nästan katastrof men i slutet var den riktigt fin det också :) Gjorde mycket lösgörande i början, mycket skritt dessutom. Det var varmt som tusan så jag tog det ganska lugnt och passet blev inte superlångt men jag red igenom travdelen i LA:1 några ggr, volt-mellantrav-skänkelvikning och så samma sak åt andra hållet. Red också många serpentinder, inte bara för att det är med i LB:1 utan för att det är väldigt mjukgörande och man får loss bogarna. Sen avslutade jag med att göra galoppdelen från LA:1 också, 10-metersvolt och sen halvt igenom och förvänd galopp, gick bra i höger varv men i början  i vänster var det katastrof verkligen men det blev mycket mycket bättre sen så det känns bra inför imon.

Nu ska jag kila iväg till stallet och göra allt + allt för tävling, jag tackar gudarna för att jag har jordens bästa mamma som följer med och hjälper mig. Hon är nog bäst tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback