dagens dressyr

Var: Ridhuset
Tid: ca 55 min

Red lite dressyr i ridhuset idag, tränade mest på olika delar av LA:1 men också från LB:1. Caga var kanonfin, ibland var hon lite jobbig och tittig men överlag var hon kanonfin verkligen. Min fina lilla häst. Såna här dagar gör mig bara så otroligt glad. Galet vad glad man kan bli över att hästen gör det man vill :P Hon hade iaf underbar trav, med takt och svung i. Helt underbar helt enkelt. Det roliga är att Caga går oftast bra, och sen har hon några dagar ibland som hon går riktigt riktigt dålig, sen har hon en del som är såna här, helt totalt underbara. När hon går så bra så är hon riktigt jävla fin, så målet är att få henne att oftast gå så :) vilket inte känns omöjligt men vi har en del kvar innan vi är där. Höger galoppen var underbar på alla sätt och vis, i takt, rund och mjuk. Jag kunde göra hur små respektive stora volter jag ville, jag kunde korta och länga hur mycket jag ville. Älskade häst! Vänster galoppen var inte riktigt lika fin, absolut inte dålig men hon ville inte riktigt komma igenom lika bra i vänster vilket gjorde att vi inte kunde rida riktigt lika små volter och i ökningar blev hon lite tjafsig men i övrigt var den kalasfin!


Det vi behöver träna på är:
  • Skänkelvikningar, Caga vill gärna felställa sig
  • 10-metersvolter i trav
  • medellinjen, att vi ska göra halt när jag vill och inte när Caga tror att den är
  • Överlag rida noggrannare vägar (få igenom henne i hörnen ordentligt även om det finns läskiga saker)
Det jag behöver träna på är:
  • Inte vika min innersida när jag gör volter
  • Låta bli att låsa mig i innerhanden i vänster varv
  • Använda hela skänkeln istället för bara nedre delen
  • Titta uppåt-framåt hela tiden och inte bara mestadels

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Ja, för tillfället kan han inte ha det bättre :)

Vad roligt att det går så bra med Caga! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback