gårdagens ridpass

Var: Ridhuset
Tid: ca 1 h

Igår hade jag planerat dressyr men så pratade jag med Linn och dom skulle hoppa (vilket var precis det jag var sugen på egentligen) så jag hängde på där helt enkelt. Vi var en knasigt gäng på 4 personer, och Linn är väl den som är det närmsta hoppryttare vi kommer. Vi hade iaf riktigt kul.

Satte upp lite hinder som gick att hoppa åt olika håll, på olika bågar och som gick att sätta ihop till lite olika banor. En del konstiga och lite kluriga svängar, där det handlade om lydnad och välridna vägar. Caga var lat!!!! hur nu det hände vi snackar ju ändå hoppning, ingen aning faktiskt. Lite jobbigt var det men å andra sidan var hon lugn och väntade för det mesta (blev en del tidiga avsprång). Men överlag var hon otroligt lugn och samlad så jag var ändå väldigt nöjd med henne, men sporrar hade ju inte varit fel kanske :P Jag hoppade inte supermycket eftersom jag misstänkte att hon var lite trött och sådär och ändå hoppade så fint. Jag var med andra ord helnöjd, vi hoppade iofs inte så höjt heller eftersom vi inte har hoppat på si sådär 100 år, så hindren låg väl på mellan 60-80 cm kanske. Helt lagom, ville mest checka av och se så att hon fortfarande faktiskt hoppar :P ett par träningar sen hoppas jag på en lite start i hoppning i september kanske :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback