Hårdträning

Var: paddocken
Tid: ca 45-50 min

Det fick bli hårdträning igår, jobbade mycket med min sits och Cagas form. Försökte få upp formen något då hon har varit lite låg i formen ett par dagar. Dock tyckte inte Caga att det var någon bra idé alls men efter mycket om och men, många volter, skänkelvikningar och mycket ben så blev hon ganska trevlig faktiskt :) Travade på fint, och kunde behålla bjudning och takt även i 10-meters volterna (där hon tidigare har haft lite problem med att bibehålla bjudningen). Skänkelvikningarna undan vänster skänkel gick kanonbra. Undan höger gick mer eller mindre katastrofalt :| men jag får hoppas att det har släppt tills på söndag. Skänkelvikningar brukar gå bättre på tävling än träning konstigt nog :P I slutet var hon riktigt trevlig, även fast hon var ganska trött. Var ju ganska varmt ute igår också, trots att jag reda relativt sent. Red ganska mycket i trav faktiskt, för att träna inför söndag vilket jag inte gjort tidigare i veckan. I början var hon lite halt hängig och låg/lång i formen men det släppte efter ett tag, med mycket övergångar och tempoväxligar :) Så i slutet kändes det riktigt bra.

Idag kommer det bara bli ca 15 min i paddocken och sen skritt i 15-20 min :) brukar vara lagom, då är Caga som finast på söndag. Det har funkat hittills iaf så man kan ju alltid hoppas på det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback