Dressyr + vila

I förrgår red jag dressyr vilket gick helt okej. Men jag tänkte skriva mer om det lite längre ner. Sen igår fick hon vila, dels för att hon behövde det och dels för att jag gjorde en hel del ärenden innan och därmed blev lite sen så för att jag skunne hinna äta och plugga fick hon helt enkelt vila. Lite av sakerna jag gjorde på dagen var att köpa B-vitamin och lämna in min telefon. Så nu är de äntligen inlämnad och förhoppningsvis får jag tillbaka den med ljud. Det komemr bli skönt eftersom jag inte har haft något ljud i ca 3 månader så ska det bli skönt.

Åter till dressyren i onsdags. Det gick helt okej, hon var väldigt ärlig i sin bjudning och var framme i handen hela tiden och gav mig ett ärligt stöd vilket var väldigt skönt. Jag kunde även rida henne med mer tryck och tempo i traven, annars så blir hon gärna lite långsam och eftersom jag fortfarande sitter lite kasst blir det lätt att jag behåller henne där omedvetet. Men idag gav jag mig fan på att hon skulle ha bättre tramp och mer bjudning, vilket resulterade i en mycket finare och luftigare trav. Dock var hon ganska tittig och något spänd, vilket gjorde att hon inte alltid koncentrerade sig på mig och att vi fick väldigt många avbrott i den annars bra känslan. Lite surt men så är det.

Sen kom Marina och Amanda med Lelle och Elvis. Marina hade frivilligt erbjudit sig att rida Elvis (vilket jag troligen inte skulle göra) efter att han hade vilat i två dagar. Så vi hade en galen Elvis i longerlina, en lös Elvis när Marina skulle hoppa upp och en halvt vild rodeohäst när Marina red. Puh! Jag var glad att det inte var jag :P men Marina löste det bra och i slutet tyckte jag att det såg riktigt bra ut :) Hon var dock rätt nära på att flyga i backen ett tag men det gick bra som tur var. Amanda såg rätt nöjd ut på Lelle också, detta gjorde att jag hade lite svårt att koncentrera mig ett tag.   Detta eftersom jag tycker det är sjukt roligt och lärorikt att titta på dom båda, så jag glömmer bort mig med att kolla på dom :) dom är ju så duktiga och Lelle är ju en riktig snygging så man kan typ inte låta bli. Även om Elvis är smått galen är han egentligen riktigt, riktigt fin :) Dessutom var det intressant att se hur Marina löste situationen, man kan alltid lära sig nya saker. Så jag gjorde det och glömde på så vis bort min egen ridning lite grann men aa :) det gick iaf helt okej och jag fick lite nya kunskaper och lite dreggel på köpet.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback