Första starten planerad

Jag har ju funderat länge på var jag ska göra min första start och velat lite fram och tillbaka. mest för att det varit brist på klasserna som jag faktiskt vill rida. Men efter mycket om och med och efter att ha frågat Helene så blir det faktiskt debut i LB:1 och LA:1, hade ju egentligen velat starta någon LC/LB innan men det finns verkligen inga såna tävlingar. Jag tänker helt enkelt att jag får väl göra bort mig då så får jag se det som träning :) Helene trodde dock inte att vi skulle göra bort oss alls, så jag hoppas på det. Men som sagt eftersom det blir min första dressyrtävling och Caga är ganska tittig och spänd i ovana miljöer så blir det bra övning i vilket fall. Caga har ju inte tävlats på ett halvår nu så hon kommer ju garanterat titta på allt men det gör inte så mycket, rutin och träning, rutin och träning är det enda som hjälper. Så det är därför vi tränar så mycket skänkelvikningar och 10-meters volter :) Det måste sitta den 11 april för då smäller det :) Ska bli riktigt kul.


Planeringen så här långt är följande:

11 april Susedalens kör och ridklubb Lokal LB:1/LA:1
25 april Lyngåkra ryttarsällskap/Harplinge Ridklubb Lokal LB:1/LA:1 ev. LB/LB
1-2 maj Laholmsortens ryttarföreing Lokal LB:1/LA:1/LB:3

Får se om jag åker på den som ligger den 25 april, är rädd att det kan bli lite många tävlingar på kort tid, spciellt eftersom den efter är ett meeting. Det är iofs låga klasser så jag får se helt enkelt, skulle ha varit skönt att ha gjort två starter innan meetinget. Så det beror på hur hon känns helt enkelt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback