Gårdagens uteritt :)

Igår skrittade jag och Caga ut bara. Så segt att det är is och stenhård snö överallt. Man kan ju inte rida ut längre, och när man har blivit van vid att kunna rida ut typ 4-5 ggr i veckan så är det klart att det blir segt. För hästarna också, nu går det endast att skritta ut och då blir det liksom bara av 1 gång i veckan. Vilket är sjukt tråkigt, speciellt för hästarna. Men jag brukar försöka skritta fram och av ute iaf 2-3 ggr i veckna utöver skritturen just för att det iaf ska bli variation. Men vi skrittade iaf upp mot Dala och red rundan där, jag red faktiskt den lilla skogsslingan också för det var upptrampat där så det gick ganska bra att skritta där med. Caga verkade nöjd iaf :) hon skrittade på i ett friskt tempo och var allmänt glad. Halva rundan fick hon bara gå på långa tyglar och den andra halvan jobbade jag henne lite i skritten. Halter, lösgörjande och lite volter här och var :)Men jag kände mig rätt nöjd faktiskt, jag satt mest och njöt av det fina vädret, och att Caga var så glad :) och vädret verkar ju hålla i sig idag också, men kan ju alltid hoppas. Det känns faktiskt som om våren är påväg nu :) det känns väldigt bra måste jag säga. Jag hoppas verkligen det fortsätter vara sånt här väder.


Såhär fint var det vid jul :) sen kom det mer och mer snö :P

Kommentarer
Postat av: isabelle

sv: haha du har förstått mig alldeles rätt! massa sommarbilder så kanske den kommer snabbare? ;) hihi. Tack så mycket, det är ett newforest sto :)



jättefin bild btw, ser så mysig ut :) vart bor du? (:

Postat av: ebba

sv: jaaaa fett fint ;) vad händer i helgen ;)

2010-03-04 @ 17:17:30
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback