Hoppning

Det blev ju som sagt ingen hoppträning i tisdags då Dennis inte kändes fräsch och då ville inte Mathilda helelr vara med. Sjukt segt då jag var taggad till tusen. Det var iofs Linn också så vi bestämde oss för att hoppa iaf på tisdag kväll efter lektionerna :) sagt och gjort. Det blev dock en del strul med bla trasiga träns osv men vi lyckades till slut komma igång :) Men förhoppningsvis blir det träning nu på tisdag :)

VAD GJORDE VI?
Vi hoppade en linje med en två studs sen 17.5 m till ett räcke. Sen hade vi en oxer på den andra långsidan. Dessa hoppade vi lite på olika sätt. Vi hoppade på volter, hoppade enstaka hinder, hoppade linjer osv. Möjligheterna är verkligen stora med endast ett par hinder :) Vi fortsatte mycket med det som vi gjorde i söndags med bommarna. Helt var helt enkelt lydnad och korrigering som stod i centrum.

HUR GICK DET?
Det gick faktiskt mycket bättre än i söndags. Båda hästarna var mycket lugnare, finast var nog Acke för han var som en helt annan häst :) Caga jobbade på bra, dock blev hon väldigt dragig till oxern och det kändes som vi var tillbaka där vi började, där hon mest tuffar på utan att ens märka mig där uppe. Vilket kändes väldigt konstigt, det kändes som om hon liksom knäckte nacken och tog bettet och så aa gjorde hon lite som hon ville. Jag undrar om det kan bero på förbygeln? att hon helt enkelt inte trivs så bra med den. Jag vet faktiskt inte, men jag tänkte prova utan nästa gång för jag vill ha tillbaka min lilla häst som jag faktiskt kan kontrollera och inverka på så bra som jag faktiskt har kunnat gjort. Det Caga däremot gjorde kanonbra var studsen, väldigt lugnt och fint, det blev dock lite vingligt till räcket just eftersom hon inte riktigt ville ta mina förhållningar utan mest körde sitt rejs. Nä, det blir till att prova utan den nästa gång så får jag se om det beror på den. Annars för jag börja om igen, för jag vill som sagt ha tillbaka min uppmärksamma och kontrollbara häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback