Skritt

Idag fick Caga en lugnt liten skrittrunda :) hon har gått ganska tuft i 3-4 dagar nu så hon tyckte nog att det var väldigt skönt att få komma ut och ta det lite lugnt tror jag. Dock så blev ltie lite arbete iaf, även om jag bara kunde skritta så valde jag att halva rundan jobba henne i skritten. Jag gjorde skänkelvikningar på en av vägarna, flyttade från den ena sidan till den andra med bara en paus i mitten på vägen för att sedan göra samma sak igen. Så jag flyttade fram och tillbaka över vägen med fokus på at Caga skulle tvära mer, hon tvärar gärna lite mindre och drar ut på hela skänkelvikningen väldigt mycket. Så idag jobbade jag med att hon skulle tvära mycket, vilket faktiskt gick över förväntan bra :) Sen på nån annan väg tranade jag ett par halter och ryggningar, gick mindre bra då det var en väg där Caga ville titta på allt. Sen red jag lite slalom och böjde igenom och lösgjorde henne ordentligt :) hon var riktigt duktig idag och eftersom jag red barbacka var det ännu lättare att känna när hon fuskade och inte :P

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Hihi, ja då kanske vi rent av blir konkurrenter där då ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback