Dagens ridpass

Var: Ridhuset
Tid: ca 35 min

Red barbacka idag, mest lite joggning. Red många, många övergångar där bakbenen och formen i övergångarna var det viktiga. Gjode också en hel del hater. Övade massor av galoppfattningar både från skritt och från trav, samma med avsaktningar från galoppen, både till skritt och till trav. Hon var så otroligt fin :D :D vet inte om jag rider bättre barbacka, att jag fokuserar på min sits och mina hjälper och mer på hela kroppens inverkan på henne. För det är absolut inte första gången hon är kanonfin när jag rider barbacka. Duktiga häst!

Det är väldigt bra för min balans, och för att jag ska hitta en korrektare och mer stabil sits. :) Så vi slog två flugor i en smäll. Snacka om att det har regnat idag, hästarna var dyngsura och ville komma in hela bunten, så vid 3 fick dom komma in, och om dom var glada :P

Kommentarer
Postat av: Olivia

Vad duktigt av dig att rida barbacka, är ju super för sitsen! Skulle jag inte ens våga mig på att testa på Romeo, skulle förmodligen hamna på marken ganska snabbt ;)



Sv: Ja visst är den bra! :)

Postat av: Matilda

sv: Jo jag förstår. Det var därför jag frågade, för man ser ofta inte de små sakerna, som kan gör bilden bäst :P

2010-05-13 @ 02:47:00
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback