Dagens ridpass

Igår red jag barbacka upp till Dala, tänkte egentligen bara skritta men Caga ville så gärna galoppera så hon fick göra det. Jag tänkte helt enkelt att ramlar jag av så gör jag väl det, min balans är ju inte toppen barbacka direkt och så Caga då som tittar och hoppar runt :P men det gick bra. Tog det dock ganska lugnt.

Det var fortfarande fint väder idag så jag passade på att rida upp till dala idag igen, för att konditionsträna och hoppa lite terränghinder. Caga var taggad till tusen och bjöd på hinder som jag aldrig ens skulle få för mig att hoppa. Fast det är mysigt att hon tycker det är så roligt. Hoppade ett par hinder som jag inte hoppat innan och vi fick inte ett enda stopp, hon tittade inte ens. Duktiga häst! :D Vi galopperade riktigt mycket, i intervaller både i samlad galopp och ökad samt mellan skritt och galopp. Ett par ggr fick hon galoppera så fort hon bara ville, det tyckte Caga var sjukt kul, och hon sprang helt galet fort :) det är verkligen en frihetskänsla. Tror jag ska försöka få med mig Sandra upp någon dag så kanske man kan få sig en lite träning så kan vi hoppa de lite svårare/större hindren också, det vill jag inte göra på egen hand nämligen :P Hon var riktigt stark idag, det brukar hon inte vara, men det var nog för att hon tyckte det varså himla kul. Så det jag trodde skulle vara ganska slapp ridning för min del blev rena konditions och magstyrketräningen för mig :)

Imon blir det dressyr i paddocken/manegen :)


Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorryttare

Sv: Du anar inte hur MYCKET det du skrev betyder för mig och hur otroligt varm och glad jag blev av det. TUSEN TACK!! :D

Postat av: Matilda

Söt bild =)

2010-05-09 @ 16:08:09
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback