Dressyr

Var: Ridhuset
Tid: ca 55 min

Caga gick för det mesta kanonfint idag :) red ganska läng i skritt, mycket lösgörande och en del krumelurer :P red mycket öppnor och slutor och red volter ur det eller halva volter ur det och sen skänkelvikning. Det hände alltså ganska mycket på kort tid, bra för Cagas hjärna och bra för min koordinationsförmåga :P Sen travade jagmest resten av passet, endast 10 min i slutet var galopp. Caga var fin, gjorde många övergångar precis som igår, lite halter. Sen gjorde jag ganska många volter eftersom jag har svårt för för att få till runda sådana och Caga gärna faller in lite i vänstervolterna. Gick faktiskt bättre och bättre, vi lyckades ganska bra till slut. Sen galopperade jag på ganska mycket idag, hittade en annan takt för att sen samla ihop henne ganska mycket och rida en del 10-meters volter :) Hon var iaf riktigt trevlig och fin att rida. Blev mycket stretching efteråt dessutom.

Caga ska vaccineras imon, så det blir att att ta det lugnt i några dagar :)

Kommentarer
Postat av: N

Så fin häst på headern, är det din? :)

Postat av: Matilda

Vad roligt =)

2010-05-14 @ 15:26:02
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback