Dressyr

Var: Manegen
Tid: ca 40 min

Hann inte riktigt skriva igår då det dök upp andra saker ganska snabbt så jag var inte hemma. Men igår blev det iaf ett dressyrpass :) Gick väl inte kanonbra, men det hade jag inte förväntat mig heller, Caga brukar vara lite tjafsig osv när vi ridit ute i några dagar :) och passet innan uteritterna var i paddocken där hon trivs bättre än i manegen. Så hon var lite tjafsig, okoncentrerad och något spänd. Fick stundtals inte fram henne ordentligt, utan hon höjde istället nacken och var som ett ånglok. Red mycket, mycket lösgörande i skritten och där var hon kanonfin verkligen. Det var som en dröm verkligen så jag kan leva med att resten inte var så himla bra. Tränade lite halter och övergångar och lite öppnor och slutor. I både trav och galopp, och till slut blev hon helt okej. Inte riktigt där jag vill ha henne men ändå mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback