Sammandrag

Blivit otroligt lite bloggande på sistonde, har faktiskt glömt av den :S helt konstigt nog. Nu ska jag förhoppningsvis komma igång igen för nu är allt mkt lugnare i skolan osv. Tänkte göra ett litet sammandrag över vad som hänt de senaste 11 dagarna :P så ni får lite komm iaf.

Jag och Caga har haft en liten formsvacka eller vad man ska kalla det. Allt gick bra efter förra tävlingen några dagar, hon kändes helt okej, aningens mer tjafsig än vanligt men hon har såna perioder då och då. Sen gick det snabbt utför och jag red 3 dagar i förra veckan tror jag att det var och jag var emr eller mindre gråtfärdig för det gick så fruktansvärt dåligt. Jag kunde helt enkelt inte rida henne längre, vad jag än gjorde så gick det inte. jag avr både arg och ledsen och självklart besviken eftersom det gått så himla bra på sistonde. Mamma och jag pratade till och med om att åka och kolla upp henne, hon kändes inte halt eller något sådant men typ orytmisk (blev otroligt 4-taktig i galoppen, hur mycket jag än red så var den fruktansvärd) och inte lika arbetsvillig som hon brukar. Tänkte dock rida en lektion för Amanda först, men innan jag hann fixa det så gick Caga mycket bättre. Sen efter ett par dagar var hon nästan som vanligt igen. Helt skumt, en formsvacka antar jag. Så nu har hon varit riktigt fin i ett par dagar igen :) så jag har äntligen slappnat av :P men tänkte ändå fixa ett par lektioner med Amanda, för träna det behöver vi inför kommande tävlingar. Visserligen verkar inte nästa tävling bli fören 6/6, BUHU! Vi får helt enkelt ligga i hårdträning tills dess och blåsa domaren av stolen helt enkelt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback