Skutt

Var: Paddocken
Tid: ca 35-40 min

Jag hade egentligen tänkt att rida dressyr igår men så skulle Matilda hoppa lite (läs skutta) så jag valde att hänga på. Mest för att jag inte hoppat Caga på väldigt länge, fy mig! Det tyckte hn var väldigt kul iaf, hon var verkligen superpigg och bjöd som bara den. Det var dock bara roligt. :) Tycker det är så skönt att hon faktiskt tycker det är så himla kul igen (iaf när det är kravlöst, annars hittar hon gärna på ursäkter) hoppade ett kryss på ca 60 cm och sen ett räcke på typ 75-80 cm och så hade vi ett minihinder också, så kombinerade vi ihop dom till lite olika linjer osv :) Tränade mycket på att hon skulle vänta och vara lugn både innan, över och efter hindret. Hon var duktig. Hoppade dock inte i mer än ca 30-35 min, och med många skrittpauser då jag inte ville att hon skulle ta ut sig så mkt pga vaccinationen i fredags :) Det gick iaf överlag bra och det var skönt att få hoppa henne innan jag åker :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker du skulle lägga in mer bilder, skulle vara så roligt att se den rida =)

Postat av: Johanna

Hej!

Jo, absulut kan jag också använda spöet ibland, det jag vill poängtera är att man skall använda det på rätt sätt och ALLTID ha en anledning till att använda det. Jag tycker det är OKEJ bara man vet hur man skall använda det, annars blir det bara att sitta och "slå" utan anledning. En häst blir inte lycklig om den bara får uppleva den "goda" sidan hela tiden, men då måste man vara konsekvent och sätta gränser vid rätt tidpunkt! Inte sitta och slå/skrika på ponnyn utan anledning:) Tack för att du läser!

2010-05-17 @ 16:25:13
URL: http://ponnyduon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Glömde att säga att jag tror att det är en bedöm ningssak av ägaren att bedömma om hästen är "dum" eller absolut inte vill :) Det känne jag iaf på mig, så då låter jag bli hoppningen just den dagen istället för att "ta en fight" :)

2010-05-17 @ 16:27:43
URL: http://ponnyduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback