Täcke av, täcke på

Jag börjar verkligen bli lite less på att sätta på täcke och ta av täcke mer eller mindre varannan dag, och ändå är jag så otroligt orolig varje morgon att vädret inte ska bli som lovat och att min stackars tös ska antingen behöva svettas igenom dagen eller frysa.

Jag undrar faktiskt om hästar föredrar att frysa lite grann eller vara lite för varma? De flesta brukar säga att de nog hellre fryser lite, men jag vet faktiskt inte vad Caga föredrar. Om det regnar på sommaren och blåser lite så står alla och betar förutom hon, hon står och vibbrerar och hoppas på att få komma in :P Så jag vet faktiskt inte riktigt vad hon föredrar. Det kan väl iofs inte vara någon som vet vad dom faktiskt föredrar men vad föredrar ni?

Dock är det otroligt skönt när dom får gå utan täcken, iaf Caga tycker det är huuuuur skönt som helst. Jag förstår dom definitivt, vem gillar inte att känna den värmande solen mot huden och inte behöva släpa på regnjackan eller vinterjackan :) tacka vet jag vår och sommar. Jag hoppas bara att vädret blir lite mer stabilt så man kan få slänga av täckerna för gott, eller iaf tills hösten eller ett taskigt oväder kommer. Hur han ni gjort, tagit av täckerna eller har ni dem kvar på? Eller gör ni som jag och sätter på och tar av hela tiden? :P


BLÄ för täcken :P

Kommentarer
Postat av: Emily

Jag gör som du haha men jag har ju nära och bra till stallet så jag tar av & på om det behövs :) Men nu när det är 5 grader, regn och blåst hela dagarna så både jag & hästarna fryser så får de ha täckena på. De gick utan täcken i princip hela april, jätteskönt :)

Postat av: Olivia

Tycker också det är jättesvårt när vädret är såhär konstigt! Gör som dig och tar av och på från dag till dag. Tror dock ibland att jag är lite löjlig med det där, hästar fryser ju verkligen inte på samma sätt som vi människor så jag tror jag förmänskligar Romeo lite för mycket ibland hihi :P



Sv: Ja, vi har ju haft något krångel nu under varenda tävlingssäsong sedan vi köpte honom :( Bara att hoppas som sagt att detta inte blir så långvarigt utan bättre snabbt.

Vad roligt att övningen funkade, somsagt är det en av mina absoluta favoriter - gör man rätt så blir hästen (iaf Romeo) väldigt fin av den :)

2010-05-09 @ 22:34:00
URL: http://enligtolivia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback