Vaccinering

Idag blir det inte så rolig uppdatering, Caga vaccinerades idag så hon fick vila och imon blir det uteritt med mestadels skritt. Hon skötte sig väldigt bra, lite spänd bara men ingen större fara.Snabbt gick det också, alla hästarna vaccinerades på löpande band typ :P var ju iaf 11-13 hästar som vaccinerades idag så det gick undan :) Sen var det några rackare som fick tänderna kollade också.

Pratade lite med veterinären om Cagas tänder också (han gjorde dem i vintras men då var jag inte närvarande), hon hade ganska mycket bettslitage då så jag tänkte höra hur han tyckte jag skulle göra. Hans tips var att försöka hitta ett rakt bett att variera med för det kan Caga inte bita sig fast i, för det är därför hon får slitage, när hon blir lång och framtung biter hon sig gärna tag i bettet = slitage! Så jag ska försöka införskaffa ett sådant och hoppas på att det funkar på henne :) kan vara bra att variera med iaf. Annars var det som jag reda visste, variera bett ganska ofta för att undvika slitage på samma ställen. Så det är bara att fortsätta med det och dessutom stoppa in ett rakt att variera med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback