helgens tävling

Kallt är ett bra summerande ord, det finns verkligen en anledning till varför folk säger att det är för kallt att tävla. Tävlingen var dessutom på eftermiddagen, så runt 10 minus och lite blåst på det. Helt underbart. Så kallt att man typ inte kunde röra sig, inte spänna utrustning osv. Det var helt klart årets sista tävling :) Kom iaf iväg tack vare Catrin. Så jag är väldigt tacksam, trevligt var det också. Men med Catrin kom också Daisy, Cagas hagkompis, och Caga är en häst som inte kan åka med andra hästar för hon måste ha 100 % koll på dem hela tiden, annars blir hon hysterisk, så det var fallet i lördags.


Första klassen, LB:2
Caga var väldigt pigg och taggad på framridningen, vilket kändes super. Hon måste nästan vara lite het och okontrollerad för att ha lite energi kvar på banan. Så, så långt var allt väl. Väl inne på banan var hon pigg och lite hispig, det gör mig inget hon får mer framåtbjudning och jag slipper driva varje litet steg hon ska ta. Så långt allt bra, men till problemet. Caga är smått hysterisk för att hon inte har Daisy med sig, så hon gnäggar igenom hela programmet, hon tuffade på men tappade koncentrationen varje gång hon gnäggade si sådär 10-12 ggr. Hon gnäggar så att hon vibbrerar, ni kan ju tänka er hur lätt det är att rida och aktivera henne då :) våra 10-metersvolter var inte vackra. Slutade på 60,7(?) %, ganska rättvist, hon var väldigt fin bitvis mellan alla utbrott :)

Andra klassen, LA:4
Samma sak här, hon var pigg och fin på framridningen, samma på banan. Hon tuffade på men blev lite spänd och okoncentrerad ibland, gnäggade ungefär lika många ggr. men överlag var hon fin tyckte jag, jag hade hästen med mig och behövde inte kicka på henne utan hon var positiv. Kände mig rätt nöjd över ridningen och uppvisningen överlag, tycke det kändes helt okej, bättre än förra gången jag red programmet (fick då dryga 59 %, med en felridning) fick en chock när jag fick procenten som slutade på fjuttiga 55,5???? Inte mycket att göra åt, men jag ansåg nog att runt 60 % hade varit mer rättvist, men det är inte jag som dömmer, jag går på känslan den här gången :) vi har trots allt bara ridit LA:4 en gång tidigare... 

Älskar dig ändå baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback