sammanfattning

Caga har haft en liten slapp vecka den här veckan. Hon har inte vilat, men vi har mest ridit ut och så har jag joggat henne lite i manegen samt tömkört henne lite. Hon behövde verkligen det och hon har verkat återfå sin energi och arbetsvillighet. Nu sätter vi dock igång på allvar igen och taggar för de två kommande och sista tävlingarna för i år. Så nu blir det hårdträning, lika finns resultat som vi fick på förra tävlingen vill jag ha igen.

I fredags red jag i ridhuset lite, tanken var bara att jag skulle jogga henne lite. Men hon var väldigt pigg och samarbetsvillig. Så jag red ganska länge iaf, mest i galopp. Hon var iaf riktigt, riktigt fin. Galoppen var underbar, jag kunde verkligen rida henne. Hon hade ordentliga svävmoment (ni som känner oss vet att Caga nästan har lite fyrtaktig galopp när hon inte orkar eller arbetas ordentligt), jag kunde jobba på volt och verkligen släppa vänstertygeln. Riktigt fin var hon. Så jag valde att passa på. Riktigt kul var det att få se lite riktiga resultat. Det kommer. Nu ska jag försöka boka in Amanda för ett par lektioner inför nästa tävling.

I lördags så valde jag att tömköra henne, dels för att jag inte ville rida ett pass till men också för att göra något annorlunda. Jag själv har aldrig tömkört Caga, men hon fattade ytterst snabbt och var riktigt duktig. Lite svår att svänga ibland men annars såg det kalasbra ut. Hon verkade tycka att det var roligt dessutom, uppmärksam och arbetsvillig. Det var riktigt kul faktiskt, själv är jag inte superduktig på att tömköra så jag tänkte se om jag kunde få lite hjälp av Helene nästa gång. J

I går så skrittade vi bara ut, hakade på Linn och Annika en bit. Dom skulle mycket längre men jag hängde på en liten stund. Caga var pigg och glad, blev mest på asfalt men en liten sunda i skogen blev det också. Nyttigt för Caga att lära sig att lyfta på benen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback