otroligt sen uppdatering från dressyrtävlingen på NHRK

Har inte bloggat på länge vilket innebär att ni faktiskt inte fick höra något om hur den förra tävlingen gick. Den jag syftar på är den på Norhalland där jag hade Amanda med mig och vi debuterade LA:4. :) Tänkte göra en liten kort summering om den.

Första klassen, LB:2:
Caga var huuuur fin som helst på framridningen, och jag red verkligen bra. Allt stämde och både jag och Amanda var nöjda och förväntansfulla. Hon var kvick, positiv och riktigt stabil. Väl inne på banan så gick uppridningen bra, även 10-metersvolterna gick okej. Sen gick det bara utför, Caga var seg och energin låg kvar på framridningen. Galoppdelen gick skapligt men långt ifrån bra. Sista mellantraven på långsidan hade Caga fått nog, hon mer eller mindre skrittade i mellantraven, ju mer jag drev ju mer stannade hon. Det var den längsta mellantraven i hela mitt liv, jag skämdes verkligen. Efter den krullade Caga ihop sig totalt, jag bara satt och Caga hade typ mulen i bringan. Trevlig uppridning där. Vår mellantrav fick vi noll på, vilket kanske var rättvist men samtidigt var det en lokal tävling, sen fick jag ett par fyror, men nolan gjorde att jag slutade på ynka 54 %, pinsamt var allt. Men Amanda sa att jag för en gångs skull red bra, så denna dag var det surhästen som inte kunde bjuda till för 5 jävla öre :)

Andra klassen, LA:4:
Kan nämna att det kändes ganska dystert att debutera med en surkärring till häst men skam den som ger sig. Jag tog helt nya tag och reflekterade inte ens över den tidigare klassen. På framridningen ville Caga gärna krulla ihop sig osv, hennes bästa försvarsmekanism. Vi jobbade mycket på att få fram nosen och få ett ärligt stöd i handen. Den andra halvan av framridningen var hon åter igen huuur fin som helst, så det kändes helt okej ändå. Jag fick dessutom låna ett par sporrar av Heidi (tusen tack!), ett par längre och släta (ej rundade) vilket gjorde susen. Det tillsammans med min lite mer "nu-jäklar"-ridstil gjorde att det gick mycket bättre. Fick ett par sjuor och några femmor men resten sexor. Vilket gav oss lite mer än 58 % vilket kändes riktigt bra för en debut under de omstädigheterna, dessutom red jag fel en gång (vände vid en bokstav för tidigt) och utan den felridningen hade vi haft ytterligare lite bättre. Så jag var riktigt nöjd faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback