placering

Idag bar det av till Partille ridklubb. Med hade jag Nathalie. Det har varit dödligt kallt hela dagen. Regn, blåst och kyla. Fy fan. Jag har aldrig frysit så mycket tror jag. Framridning i plask-paddock, så min häst var brun innan jag kom in på banan.

Första klassen, LB:1: Jag tyckte att det gick skapligt, Caga var lite seg och lite slingrig men ganska stabil och trevlig iaf. Lite fast i vänster sidan dock. Blev dock väldigt förvånad när jag endast fick 54,5%, han hade dragit av för två felridningar som jag inte gjorde? Kommentarerna var "taktfel" -mellantraven samt "fel galopp"-på ena volten. Jag kan meddela att ingen såg någon fal galopp, och jag hade känt om det var det, för Caga är fortfarande inte direkt 100% i förvänd på volt så man känner om det är fel. Helknas, inte konstigt att det blev dåliga poäng för jag fick dåligt på dom momenten 4:a och 1:a, och med 6 poäng i avdrag. Får man ens göra avdrag för såna saker?

Andra klassen, LA:1: Gick faktiskt bra, det flöt på. Jag kände mig nöjd efteråt, en helt okej runda med andra ord. Jag var iaf bra mycket nöjdare än efter första rundan. Hon var något seg, men gick fram bra och var fin i formen. Vissa moment gick kalasbra. Så jag kände mig nöjd med dagen och planerad hemfärd. Nathalie hämtade protokoll och sen skyndade vi in i bilen med högsta värme och körde hem. Sen när vi nästan var hemma så kollade vi igenom protokollen lite, och vad såg vi inte då, jo jag hade fått 64,73%. Vi hade helt glömt bort att kolla vad jag fått. Så då var jag helnöjd, personbästa i LA:1. Dagen avr helt klart räddad.

Nu när jag kom hem så kollade jag resultatet, det ledde tydligen till en 3:e placering. Så nu får dom allt skicka rosetten. :) min och Cagas riktigt placering. Känns så grymt kul att allt slit har lönat sig :D

Kommentarer
Postat av: Olivia

Grattis själv, grymt bra med placering i LA ju! Kan bara säga detsamma om din pålle :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback