rakad

Caga blev rakad i helgen, söndags för att vara exakt. Anledningen är helt enkelt att hon blir svettig och jag har inte tid och möjlighet att varje dag vänta på att hon ska torka innan jag kan byta täcke och åka hem. Dessutom tycker jag att det känns onödigt att hon ska behöva svettas när det är så pass kallt ute om hon inte behöver. Dessutom så fäller Caga typ året runt, mer eller mindre, oftast väldigt mycket. Så något har helt enkelt rubbat hennes pälsbalans tidigare i hennes liv, ingen aning om vad det kan vara eller om man kan göra något åt det? Någon som vet?

Valde att raka hela henne, bortsätt från benen och huvudet, huvudet känns bara onödigt och Caga gillar det inte och benen känns också onödigt. Eftersom Caga är skimmel så ser man inte att hon inte är rakad på benen om man inte går väldigt nära. Hur klipper ni era hästar? Hela, eller klipper ni halva/lämnar vi sadel/jaktklippning?  :)

Jag tycker det blev bra och enligt Helene så hade hon skött sig. Så nu ska jag äntligen städa ur mitt skåp samt borsta av och tvätta alla schabrak, så att allt blir rent och fräscht. Har inte orkat det innan på grund av att det hade sett lika ut igen efter 2 dagar. De enda schabraken som funkar bra är Mias, på grund av den lite glatta undersidan, inget hår fastnar typ och de som gör det går lätt att borta av. Kommer aldrig köpa några andra dressyrschabrak igen :)


Caga som rakad :)


Kommentarer
Postat av: Emily

Curre fäller typ med året runt xD Fast inte riktigt lika mycket mitt på sommaren eller mitt på vintern. Vi klippte både Prins & Bellis i år, halvklippning typ så det är väl inte det allra snyggaste men praktiskt så :)

Postat av: Emily

sv: Ja vi har typ haft snöstorm hela eftermiddagen XD Helt sjukt! Mötte en DHL-lastbil och den var helt täckt med snö :O Men det är borta nu iallafall.

2010-10-20 @ 18:58:29
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Va söt :D

2010-10-20 @ 23:48:57
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback