tisdagens uteritt

Tanken var att Caga skulle vila, men Linn ville rida ut, jag slutade tidigare och solen var framme. Så jag tänkte att hon får vila på onsdag istället. Spelar inte så stor roll. Vi red en lång runda som jag inte ridit tidigare. Hur mysigt och nyttigt som helst för mig som har en galet tittig häst om hon känner för det. Sjukt mysigt och trevligt var det. Med tanke på att Linn åker till sthlm på måndag (lumpen) och blir borta länge så var det skönt att få njuta av en sista uteritt (på länge, inte för alltid). :) Kommer sakna den tjejen grymt mycket.

Vi red iaf en lång runda, i början är det mestadels skritt på asfalt, sen efter typ 40 min så kommer man till galoppen. En riktigt trevlig grusväg i uppförsbacke som är relativt lång. Den travade vi och galopperade upp för flertalet gånger. Fy fan vad glada dom var :) det var dessutom en stor fet vattenpöl (typ en sjöpå 7x3 m) som vi galopperade igenom. Caga var huuur lycklig som helst, kanske ska bli fälttävlanshäst, jag har funderat på det ett tag men eftersom Caga inte gillat vatten innan så har jag tvekat :P men det kanske skulle funka. Jag får se till våren helt enkelt :)


Kommentarer
Postat av: Emily

Söta öron ^^

Postat av: warnmark -hästblogg -Just nu Bloppis!

Sv; Ja precis. Det är bra att dom tar till vara på allt :)

2010-10-31 @ 11:37:51
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: nea

vilken fin häst du har! :) spec. färgen!

2010-10-31 @ 17:32:13
URL: http://neakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback