mer dressyr åt folket

Jag kan omöjligt förstå varför hoppning skulle vara roligare än dressyr? Kan någon förklara? Finns ingen logik i det alls. Dressyr är så sjukt kul, när allt faller på plats är totalt underbart. Magiskt!

Tillbaka till dagens ridpass som faktiskt blev mest i manegen trots att jag skule göra lite 50/50, det berodde på att vädret växlade mellan sol och skyfall. Kändes inte speciellt stabilt eller trogivande så jag gav upp tanken på att rida ut. Caga var mycket, mycket finare idag, lite jobbig i vänster kanske (jag längtar tills träningen imon, ingen kan råda bot på det bättre än Amanda). Jobbade mycket lösgörande i början, öppnor, slutor samt skänkelvikningar. Lite volter och åttor. När hon väl bestämde sig för att arbeta så var hon riktigt fin. Red sedan igenom en del delar från LA:4, vilket gick över förväntan, red bakdelsvändningar, inridning i galopp, halt-rygga-galopp och även 10-metersvolter i en mer samlad galopp (kommer inte ha som mål att rida i helt samlad galopp för då tappar Caga för mkt, då får jag hellre avdrag på det. Hon var helt klart godkänd idag så jag känner mig nöjd :D

Puss på dig!



Kommentarer
Postat av: Emily

Håller verkligen med dig om dressyren! Ingen har en vettig förklaring heller, de ger inte ens dressyren en chans :P Det är ändå fler som byter från hoppning till dressyr än dressyr till hoppning!



Saknar er, vi måste ses snart! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback