Dag 1 - presentera dig och din häst

Mikaela heter jag, 20 år gammal och blir faktiskt 21 nu under 2011. Vilket låter otroligt gammalt, jag försöker sysselsätta mig hela tiden så att det iaf låter som om man gör/planerar något vettigt med sitt liv. Just nu går jag Marina vetenskaper - biologi på Göteborgs Universitet men det är troligen (eller jag ska) så att jag hoppar av nu efter denna kurs (slutar den 19 januari), helt enkelt för att jag känner att det inte är min grej. Det passar nog inte mig så bra som jag hade trott. Så tanken nu är att jobba lite och sen söka juridik, psykologi eller stadsvetare :) jag får se.

Jag bor lite utanför Göteborg, i Särö. Vilket faktiskt tillhör Halland, och jag älskar Halland. Både Halland och Skåne är otroligt vackra län så jag åker mer än gärna nedåt bara för att njuta av den fina naturen. Oftast blir det att man åker nedåt vid tävlingar, vilket uppskattas. Bor just nu i en liten lägenhet med mamma, pappa och min syster, hoppas dock att vi fixar något större snart, skulle vara skönt med lite mer plats :) Till familjen hör också hunden Ludde och självklart min häst Caga. Jag gillar det mesta, älskar att träffa folk och umgås men är egentligen lite av en ensamvarg som gärna är själv, tycker det är skönt och avslappnande. Försöker att alltid tänka otroligt positivt även om livet ibland känns på tok för svårt. Det är lite av mitt motto.

Caga är min andra halva (tillsammans med Ludde såklart), världens mest underbara individ. Visst har hon sina svagheter och sina stoiga, tjuriga perioder men oftast är hon en otroligt trevlig individ. Jag älskar henne mer och mer för varje dag som går, trots att jag dagen innan inte trodde att det var möjligt. Vem är då Caga? Caga är ett skimmel-sto efter Acacio, ganska liten på sina 160 cm. Från början en hopphäst men nu fungerar hon som allroundhäst. Har tills nu lagt hoppningen lite på is (pga Cagas ovilja och rädsla) men är nu sedan ett par månader tillbaka igång igen. Allt flyter på bättre än någonsin, Cagas självförtroende och hoppglädje är tillbaka. Så nu är tanken att hon ska bli fälttävlanshäst. Caga är ett typiskt sto, hon gillar det mesta men måste sura och vara ovillig ibland bara för att. Men för det allra mesta är hon en glad, positiv och arbetsvillig häst med hjärtat på rätt ställe :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback