dag 4 -hur började mitt hästintresse

Det var så enkelt som att vi alltid har haft släktingar och bekanta med hästar och hästanknytning. Så jag satt till häst tidigt, runt 2 års ålder. Då var väl det hela inte så seriöst men red gjorde jag. Sen började jag på ridskola som 5-åring och har varit fast sen dess, inte ett enda uppehåll. Har ridit ganska mycket på ridskola, först på Mariedahls gård och sedan på Billdal med ett uppehåll mellan de båda då jag endast red privat.

Från början var det nog främst mammas kusin och min faster som fick mig att vilja prova, eller snarare man åkte upp och så gillade jag det. Har också fått många förmåner genom att ha bekanta och släktingar med både 1 och flera hästar. :)

Har tyvärr otroligt dåligt med bilder från när jag var liten på datorn, en scanner hade inte varit fel. Men jag visar ett par lånade bilder på diverse favorit-ridskolehästar.


bildkälla
Fr.v
1. Figaro, min favorit alla tider. Från att jag började till att jag slutade. Trevlig, mysig och sammarbetsvillig.
2. Flashy, en trög liten ponny som inte så många gillade. Jag älskade honom!
3. Dolly, blev på senare tid en av mina favoriter. Hon kom när jag var lite äldre/duktigare, och jag vet att jag blev hur glad som helst över att vara en utav de första att få rida henne.


bildkälla
Fr.v
1. Dunder, övervuxen ponny som kom efter att jag ridit på Billdal ett tag. Fick rida honom mycket i början och jag var kär. Underbar häst med stor personlighet. Bilden gör honom verkligen inte rättvisa.
2. Zlatan, kom ytterligare lite senare och jag var ganska tidig att rida även honom. Fick även rida honom mycket i början när han var ny. Också väldigt liten häst. Kanontrevlig, inte heller här gör bilden honom rättvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback