Hoppelihopp

Hoppträningen gick bra, som vanligt. Börjar kännas så uttjatat att skriva det :P man ska ju absolut inte klaga och det gör jag inte heller men hur kul kan det vara för er att alltid höra hur bra gick ;) men nu får ni gör det igen. Och jag vet att jag tjatar på om saker som säkert låter samma i era öron, att hon hoppade lignt och avslappnat osv men faktum är att skillnaden är enorm även om orden ibland blir desamma :P

Dock var det 100 hästar till i ridhuset för jag och Sandra hade glömt boka manegen. Jag tyckte det var superjobbigt i början eftersom jag är van vid att det är jag och Sandra, endast! Ibland har det varit någon mer där men då har det varit 1 person till som dessutom vet hur man ska hålla sig undan :P Idga avr det 100 hästar och ponnier men vad ska man göra, så jag gillade läget. Och faktum var att det nog var nyttigt för Caga också. För innan har hon inte ens kunnat koncentrera sig med en annan häst i manegen, då har det varit stopp om vart annat och total okoncentration om vad jag har att säga. Nu var Caga mogen för det också vilket gjorde mig glad, jag tänker ju på framtida gruppträningar och framhoppningar. Koncentration måste finnas även om det finns fler än bara vi två. Dock blev det lite svårt för mamma att filma men jag ska försöka klippa ihop några klipp iaf, så det blir kanske en kortare film. Den kommer i detta inlägg om någon timme skulle jag tro.  

Vad gjorde vi?
Vi hoppade samma två övningar som
sist. Den som sist var räcke-oxer-räcke var idag 3 räcken det var väl i princip enda skillnaden. Dock hoppade vi de inte med volter så många ggr utan bara ett par ggr i början sen hoppade vi båda övningarna betydligt fler ggr utan volter.

Hur gick det?
Vi hoppade ju som sagt samma övningar som sist och det gick så sjukt bra så ni anar inte. Den övningen med med tre räcken som Caga tyckte var så jobbig sist gick verkligen super, hindren var väl inte riktigt lika höga som sist utan lite lägre vilket säkert gav henne mer plats vilket gjorde att vi faktiskt fick plats med 4 språng mellan både 1:an och 2:an och 2:an och 3:an vilket vi inte lyckades med sist. Och det var dessutom 4 lugna och lika stora språng. Känslan idga var obeskrivlig. Vi kunde hoppa lugnt. Inte bara avslappnat utan lugnt, vi kunde hålla en helt normal galopp utan att hon tappade bjudningen så kunde vi ha en normal grundgalopp och jag kunde hålla i henne och ta förhållningar som hon verkligen lyssnade på. Nu lyssnar hon inte ibland utan nu lyssnar hon oftast.




Kommentarer
Postat av: Emily

Ni är så duktiga! Jag blir sugen på att hoppa nu ju! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback