Dag 2 - min första häst

Har haft flera hästar på deltid så att säga men den första som jag hade på heltid var en foderponny som hette Dr snuggles. Det går att läsa om honom här. Tänkte dock skriva en liten kortare version nu.

Dr Snuggles, eller Snagge som vi också kallade honom var en D-ponny på 146 cm som jag hyrde i 9 månader från Sjöstjärnans ridläger. Då var han endast fyra år gammal, men världens snällaste att hantera och rida. Dock kom han helt plötsligt på att man kunde bocka. Han är den hästen som slängt av mig flest ggr, jag har till och med tappat räkningen. Jag flög av konstant. Det var ju dock inget han gjorde för att vara dum utan för att han tyckte livet var roligt. Det var den första hästen som jag red regelbundna dressyrträningar på och som jag kom ut och hoppade flertalet CR på. Han var en gudaponny, envis som gatan men världens mysigaste och för det mesta otroligt snäll.

9 månader senare var det dax att lämna tillbaka honom. Vi kunde ha hyrt honom igen men vi kände att jag inte kunde utvecklas så mycket mer med honom. Det var dax för honom att förgylla en annan tjejs liv :)


Kommentarer
Postat av: Emily

Den bilden på honom är ju så söööt! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback